Långvariga UVI-symptom

Hem Forum Fråga doktorn Långvariga UVI-symptom

Taggat: 

Detta ämne innehåller 0 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av  marman 2 år sedan.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare

marman
    Deltagare

Hej. Jag har haft återkommande, UVI-liknande symptom under flera års tid; mycket täta urinträngningar (även nattetid), illaluktande urin, sjukdomskänsla och nedsatt ork. Eftersom jag promenerar mycket och är i relativt bra form, så känner jag tydligt att min fysiska ork blir mycket nedsatt. Jag får t.om. svår att orka uppför trappen hemma. Under de senaste månaderna har jag fått värk och brännande känsla som jag lokaliserar till urinblåsans läge. INGEN sveda från urinröret, däremot kan värken öka precis då jag tömt blåsan. Jag har fått lämna flera urinodlingar och nu senast kollat socker, ”krea”, även något prov som kan påvisa förstorat hjärta (stämmer det?) EKG m.m. jag har även undersökts på gyn. Allt har varit u.a. förutom att jag hade lite ökning av röda blodkroppar i urinen. Jag har vid några tillfällen fått penicillin och då upplev att jag blir relativt besvärsfri en kortare tid. Jag är orolig över att primärvården bara konstaterar att jag inte har bakterier utan att ta saken vidare. Jag börjar nu bli orolig för att det kan vara något allvarligt. Hoppas på hjälp med att komma närmare ett svar å vad som kan orsaka mina problem.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.